malinobagheera

Alla inlägg under september 2011

Av Malin Grotherus - 25 september 2011 21:41

Hej jag gick upp tidigt för att hinna till Nina träning på Eke :)

Jag, mamma och Nina hade pratat ihop oss om att Nina skulle känna på honom och se hur hon tyckte..

...Nina sa att han var lite envis, smart och lat ...mest smart..men alla ponnier försöker väl att slipa jobba det hårdaste..;) När Nina hade känt på honom var det min tur attt sitta upp och jag kan säga att när jag fick till det känndeste det riktigt bra!     Älskar dig Bagheera   

 

Efter det åkte vi till City Gross och handlade hästmat..

Och efter det så åkte vi till Börje och kollade på några av mina kompisar som var och tävl. Lägger upp bilder i morgon nu ropar Mamma

Hej då :)

Av Malin Grotherus - 10 september 2011 14:26

Hej! Idag har jag varit och tävla i Örebro m Sötnosen. Det var jobbigt att gå upp kl 04:45 men jag kan i efterhand säga att det var värt det.LA:P1 : Det kändes sådär på framridningen, men vi gjorde ett ryck när vi kom in på banan. Bagge känndes mycket bättre inte sådär spänd som han har varit 2 tävlingar nu så stort+ till bagge <3 det slutade med att vi fick 62,89%. Vilket betyder att andra kvalet är klart...wihiiii och så blev jag 2:a plcFEI:s Inledande: skrittade imellan klasserna då det bara var 20 min mellan. Det gick superbra red in med tanken att jag bara skulle rida vägarna så gott jag kunde. Vi landade på 56,5% men domarna var lite oense. men jag är supernöjd.... Jag har världens snällaste ponny. <3 :)//Malin o Bagheera

Av Malin Grotherus - 6 september 2011 21:37

I lördags fick jag veta att jag skulle få vara med i första omg i Elit zon Central tror jag att det var :)


Så här gick det :

I första klassen var han lite spänd "rädd" för dommar bordet mm..(okej en 18 årig dressyr ponny som blir rädd för dressyr staketet, jag tror att Bagge bus håller på att testa lite ;) ) Men helt OK! Domare : Anett Simson Procent:58,**%

Jaja, jag är i nöjd med ritten även om det inte känndes perfekt just då men som Kattis sa: - Det var rätt korigerat (stavning) !


I Andra klassen så känndes det bättre han var inte lika "rädd" och spänd han var mer avslapnad och det kändes bättre dock var det lite tungt underlag  vilket gjorde att han kändes lite trög och domarna tyckte att han var lite markbunden :/ Men det kändes bra bedömningen var hård det var jätteduktiga eqipage där ock är nöjd, jag har ju inte haft honom så länge ;) Det var 3 domare kommer inte ihåg va de hette med ...Jag fick i alla fall 58,**% Vilket kändes bra för att vara på den här nivån :)


Sen åkte vi hem och på vägen hem får vi ett samtal laget har blivit 3:e placerat och bara lagledaren var kvar ...Opps men en snäll Överdomare som lät oss få placeringen och priser ändå... Hehehe

Bra jobbat Saga,Lovisa och Stephanie till bra ritter och nu kämpar vi hårt nästa lag tävling me :) Och såklart Malin Lönn som oxå var där :)


Kramiz Ett glatt Eqipage Malin och Bagheera :)

Hoppas att någon tog bilder annars få  jag lägga upp lite andra bilder :)



Presentation


Jag heter Malin Grothérus och jag har en ponny som heter Bagheera :D Jag och Bagheera tävlar i dressyr.Vårt mål är kval till SM och i bloggen kan ni läsa om hur det går för oss :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om bloggen??
 Rolig !
 Dålig uppdatering!
 Bra !
 Helt OK
 Första gången jag är inne :)
 Dålig uppdatering men bra !
 Tråkig!
 Jättebra!
 Vet inte
 ;)
 :(

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards