malinobagheera

Alla inlägg under februari 2012

Av Malin Grotherus - 29 februari 2012 17:14

Idag hade vi frilufsdag i Sunnersta backen ... 

Det var helt okej det var bra väder och vi åkte några gg, sen satt vi inne i värme stugan lääääänge och myste :) 

När jag skulle åka bussen hem så satte det sig en JÄTTEGNÄLLIG tant brevid mig!!!! Hon att och prata med sin vännina om hur ouppfostrade och konstiga dagens ungdomar är!! 


Nu ska jag träna lite engelska och lite på musik läxan :) 

Sen ska  jag åka till stallet jag tror att jag bara ska massera och kanske rida lite men jag vet inte riktigt det får ni se... ;)

Nu ska jag gå och försöka lära mig lite noter och lite musik på engelskan :)

Kramiz

Malla 

Av Malin Grotherus - 26 februari 2012 22:06

.... mot de sista timmarna kvar av sportlovet :( Känndes som att det gick fort men det känns bra att allt blir som det brukar igen  ! Min lillebrors kommpis sa att det är ca 4 veckor kvar till påsklovet vilket faktiskt gjorde mig GLAD :) För det är inte så länge 4 veckor... Läääängtar till i helgen då jag tävlar min första tävlig i år... Ska bil roligt jag ska börja lära mig programmen ska kolla var jag har laggt dem ! 


Idag så red jag ut :) 

Det var jättehalt men om man gick i snön så gick det helt okej. Jag tyckte mest synd om mamma som var tvungen att gå... :/ När vi kommit till 1/2 så började solen att sakta gå neråt så vi gick lite fortare. Och när vi kom fram till en väg där man kan välja att gå på en åker eller vägen så gick vi på vägen...Och så kommer det massor med  IDIOTER och kör 50-70 km/h förbi en då blir man sur...Det är tur att man har en så snäll ponny som bara vippar på öronen lite mer ;)


När vi kom tillbaka till stallet så gick jag in i ridhuset där travade jag och galopperade lite för att eventuella spänningar efter is-turen skulle spänna!

Kramiz Malla 

Av Malin Grotherus - 26 februari 2012 00:02

Jag hade skrivit ett låååångt inlägg om träning 2 men det funkade inte så ...men jag kan lite snabbt skriva ihop en sammanfattning.

  • Vi red igenom FEI:s Lagtävlansprogram 
  • Man red och sedan kollade man sen red man osv. 
  • Man red prog. 3gg
  • Jag säger Tjejer (Moa och Lollo) Jag är glad att jag slipper tävla mot er!!!! Ni är så himla duktiga!!!

Hej här kommer bilderna från träningen dock är jag trött och har inte hunnit redigera bilderna men det får gå som det är ;) 

Vi pratar lite om vad vi ska göra och så..

Jag och Baggen !!

 

Från vä . Moa och Adde, Malin och Baggen, Lollo och Tolle <3

   

Kramizar Malin :)

Av Malin Grotherus - 25 februari 2012 11:51

I torsdags hade vi träning alla tillsammans det var jätteroligt. Moa red Adrenalin och Lovisa red Tolle.

Baggen gick helt okej han var väldigt pigg, men det var kontrollbart i alla fall.. Vi red igenom delar ur FEI programmen.


Ponnisarna var jätteduktiga och var relativt lugna (det rasade snö från taket på ridhuset) !


Baggen tyckte inte om när det rasade snö från taket men han var jätteduktig men det roliga var att baggen klarade av att det rasade snö. Men när vi var klara så skulle Lovisas mamma skaka av täcket som tolle skulle ha på sig och då blev Baggen rädd. Min lille skrutt  


Men det jag han se av tjejerna tyckte jag var bra !

:D

//Malin O Baggen  

Av Malin Grotherus - 23 februari 2012 00:27

Hej !

Kl är myckte och jag ska upp tidigt!! Så det blir ett kort inlägg. Idag red jag barbacka på Baggen och det var mys :)

Fick en kommentar i ridhuset av A "Baggen har fått sådant fint hull nu jämfört med vad han hade när han kom"  Och det stämmer han är inte tjock och inte smal ! Han är lagom, vilket är mycket bra !!!

Imorgon är det Nina trän på Fågelsången (ska bli spännande har aldrig varit där !) Jag ska rida tillsammans med Lovisa och Tolle, Moa och Adde tror jag !! 

Har packat så allt står i färdig packade påsar i stallet :) 

Jag har bestämt mig för vad jag ska ha på mig jag tror det blir bra, hoppas att det blir snyggt! Jag ska försöka se till att videokameran och vanliga kameran kommer med !! 

Åhh ... Villket tråkigt inlägg men ni får försöka överleva.. ;)


Här kommer en bild på min kläder:

 

För er som inte ser vad det är så kan jag berätta att det är en blå stickad polo med jeans ridbyxor.. 

//Kram en trött Malin 

Av Malin Grotherus - 21 februari 2012 21:49

I måndags så var jag på stan med en kompis. Vi var på biblioteket och Lovisa lånade 10 böcker, snacka om boklus.Sen gick vi och fikade efter detr så gick vi och kollade i lite afärer. Sen gick vi hem eftersom det var så soligt och fint..

Sen var jag hemma hos Lovisa en stund vi pratade, lyssnade på musik och pratade..


Efter det gick jag hem och gjorde mig iordning för att åka till stallet. I stallet så red jag med dressyrsadeln och det var väldigt skönt. Jag tycker att det gick bra baggen var pigg och mjuk i sidorna och han var väldigt duktig..!!


TISDAG:

Idag red jag för Nina det var jätteroligt, vi red program. Jag red FEI:s Lagtävlansprogrammet. Det gick superbra, baggen gick i en bra form och va pigg och så. Nina tyckte att han var jätteduktig.

Det bästa var att 

  1. Jag lärde mig programmet
  2. Bagges Hö Öppna var :D
  3. Kännde att programet inte var så svårt som jag trodde att det skulle va!
Är mycket stolt över min Bagheera 
Kram Malin 
Av Malin Grotherus - 20 februari 2012 00:00

Tja!!

Idag blir det sen bloggning. 

Här kommer dagen:

Det började med att vi åkte till farmor och åt lunch (Min faster Maria och hennes sambo Staffan var oxå där) :D

Det var köttfärslimpa med bacon och svamp, med potatis och en massa grönsaker.. Det var supersmaskigt efter det var det äppelpaj. Sedan pratade vi och kollade på TV..Efter någon timme eller nått skulle de dricka kaffe och då blev det lite mer fika !  


Sen åkte vi hem och vilade ;) Eller rättare sagt mamma och jag. Pappa och lillebror skulle och spela match.


När vi åkte ut till stallet så började snöa jättemycket man såg typ ingenting ! Men vi åkte försigtigt .. Når vi kom fram så bestämde vi att jag skulle borsta  och massera Baggen idag..

Jag tog fram ryktlådan och tog fram lite borstar och la dem i den ordningen jag skulle använda dem ;) Borstade och pysslade i säkert 1h hehe... Han blev väldigt ren i alla fall :D 


Mamma städade vårat skåp medans jag pysslade om Baggen..Det blev jättebra ! Ska försöka ta med mig kamera och minneskort till stallet imorgon, för jag har insett att det är svårt att vara utan de...

Åhhhh....Läääääängtar till Nina träningen på tisdag !!!!!!!!!!!!!!! (jag tror ni fattar ;)  )


Förlåt för ett rörigt inlägg!!

Mallan o Baggen

Av Malin Grotherus - 19 februari 2012 00:43

Hejsan !

Har varit jättetrött och har därför inte bloggat ordentligt ska försöka bättra det under lovet!


Idag har min kompis Linn varit här. Vi var hemma hos mig en stund innan vi åkte ut till lillskrutten..När vi kom ut så visade jag Linn runt och så. När vi hade gjort det så gick vi ut och hämtade Baggen. Han var lite spänd eftersom typ 2 minuter innan vi gick ut så hasade det ner MASSOR med snö!!


Jag red någotsånär vettig dressyr i hoppsadeln. Det rasade snö från ridhuset men han blev inte så jättespänd :)  När jag hade ridit klart fick linn skritta och trava lite på baggen. Jag tror hon tyckte det var roligt det lät så i alla fall.


Vet inte om jag ska rida ut imorgon eller om jag ska försöka rida barbacka i ridhuset  imorgaon vi får se....

Det kommer blir lite Nina träningar på sportlovet och det ska bli jätteroligt !!!!! Ska försöka att ta bilder nu på lovet eftersom jag har lovat det såååååååå länge....


Kramiz Malin och Baggen   


Presentation


Jag heter Malin Grothérus och jag har en ponny som heter Bagheera :D Jag och Bagheera tävlar i dressyr.Vårt mål är kval till SM och i bloggen kan ni läsa om hur det går för oss :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om bloggen??
 Rolig !
 Dålig uppdatering!
 Bra !
 Helt OK
 Första gången jag är inne :)
 Dålig uppdatering men bra !
 Tråkig!
 Jättebra!
 Vet inte
 ;)
 :(

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards