malinobagheera

Alla inlägg under september 2012

Av Malin Grotherus - 18 september 2012 21:38

Har tränat idag och det gick bra! Hade tänkt att rida igenom min kur, men jag ångrade mig och red lösgörande istället och övade mycket för att få honom att ta för sig med lite mer med bakbenen. Vilket jag faktiskt lyckades med :)
Ni får en blid från Malin Lönns blogg läs texten på bilden längst ner !!! Och sen tycker jag att ni kan besöka henneS blogg och kolla på bilderna jag tagit ... www.nattstad.se/malinlonn
Kram Malla

Av Malin Grotherus - 16 september 2012 22:07

Nu är jag hemma från lagtränings-träffen.. Det var trevligt att träffa tjejerna ...

Ska skriva lite om vad vi gjorde :

Lördag:

Vi åkte från Uppsala så att vi träffades i Tierp vid halv ett, vi skulle ha varit där 12. Det var ju så att jag och mamma skulle åka och hämmta en kur som jag ska få låna av min tränare. Det var bara det att vi fick för oss att åka "genvägen" genom skogen var av vi när vi kommer fram till slutet av skogsstigen råkade svänga åt fel håll, de höll på med vägarbeten...

Så vi blev lite försenade *suck* (Detta var innan vi hade hämtat baggen )

Men när vi kom fram (med baggen) i Tierp så kom Malin och vissade oss var Baggen skulle stå Det var ett litet mysigt stall med tegel väggar :) Så vi ställde in homom och började ta ut sadelskåp och "installera oss" Ebba kom en liten stund efter oss..


När vi var klara visade Malin oss anläggninge och så ... Pratade vi om  i vilken ordning vi skulle rida och så ... 

Mitt första pass:  Mitt första pass gick bra och Baggen gick jättebra och jag var väldigt nöjd med känslan jag fick osv... Även fast jag har lite jobbigt med mina spattiga händer !!!!

Baggen var jättefin i traven och han känndes lite "lättare" än vad han brukar kännas ! :)


Efter det så åt vi mat och pratade vårat inlånes eqipage kom och hälsade på och åt mat med oss. Vi åt gillat med potatis.. Efter maten så tyckte Malin att vi skulle rida ut och det gjorde vi. 

Alla red barbacka (utom Ebba) och det var helt kolsvart ute vi hade ingen lampa eller nått så vi ledde oss fram i ljuset av månen och stjärnorna.. Det var faktiskt mycket mysigt 

Jag - Baggen

Malin - Pia 

Ebba -Misha

Mamma - Tessan

Mamma fick rida barbacka på Tessan som är Ebbas ponny. Ebba red sin mammas häst (hennes mamma var och jobbade)


När vi hade ridit klart så gick vi (jag Malin Ebba) till vårat rum och kollde på Wallander den var faktiskt riktigt bra ! 


Det var dag 1 skriver lite mer imorgon :) 

Kram Malin och den vackra ponnyn Bagheera !!






Av Malin Grotherus - 14 september 2012 11:21

Sitter i idrotts hallen och väntar på lektionen.. sitter på en tjockmatta och lyssnar på lite musik för att tagga lite..ute öser regnet ner så jag tror att vi e inne..nu kommer läraren måste gå

Av Malin Grotherus - 13 september 2012 14:06

Sista lekionen för dagen kulturtid :)
Sitter tillsammans med Frida och Charlie och renskriver manuset till musikalen vi ska spela up innan jul..
Ikväll ska jag försöka hinna till stallet, har lite läxor men jag tror att jag hinner innan vi måste ut till hovis...
Kramiz Malin

Av Malin Grotherus - 12 september 2012 23:21

Hej sitter och lyssnar på musik och kopplar av efter en hård dag i skolan Idrott på förmiddagen kortkort lunch och så 4 lååånga lektioner på eftermiddagen.. Usch....Men när jag kom till stallet blev jag mycket piggare 

Är det bara jag eller blir man pigg av att vara i stallet  ??

Ska berätta hur det gick på Nina träningen... 

Jag hade som mål att få honom avslappnad i en bra form. Det var ett lagom mål för oss just nu tyckte jag .

 

Men Nina hade andra ideer ....

Jag fick göra mycket övergånga mellan skolor  (öppnor och slutor) med ökad steglängd med samlad trav :) Det gick jättebra och jag är så glad att han har blivigt så fiiin för det har varit svårt att få honom att bjuda till i trav.... I galoppen så fick jag rida på volt och rida framåt och varva med galopp öppnor och slutor med målet att han alltid skulle ha något att tänka på och att han hela tiden måste bjuda framåt :) Baggen tyckte att jag var jobbig och började med sina sluga metoder föra att virra bort mig men den är gången funkade det inte 1-0 till mig :))


Han var jättefin och jag började prata med Nina och hon sa att det bara blir bättre och bättre och det är SUPER!! 

 

Idag fick Baggen massage och borstning och fiiix av sådant man måste fixa lbland, tex klippa benen på ponnyn för att han blir så svettig och borsta bort hår som han fäller ..

 

Imorgon har jag en rätt slapp dag börjar 10.15 så jag tror att det blir lite blogg på morgonen. Jag har typ 4 lektioner på hela dagen och sedan drar jag ut till stallet för Baggen ska få nya skor :)) 

Kraaaaaam Malin 

 

 

 

Snöööööööötaste ponnyn xD



Av Malin Grotherus - 11 september 2012 17:16

Är på väg till Nina för lite träning.. Ska bli roligt att träna och se han var jättefin i söndags så vi hoppas att han är så .. nu är vi snart framme så jag ska sluta :)

Av Malin Grotherus - 7 september 2012 15:58

Det är äntligen helg och jag är sååå glad!! Har en jättehärlig helg framför mig hoppas att det blir lika roligt som jag tror!! 

Jag ska vara funktionär på Uppsala DS tävling på Lördagen ska jag vara typ Fotograf ..hehe.. se hur det går..

På söndagen ska jag vara in/ut släpp plus att jag ska springa med protokollen :) 

Nu ska jag börja tänka ut en fiin sommar/höst  header .. tror att det blir något med löööv   

Så fort mamma kommer hem ska jag låna hennes Ipad och lägga upp bilder på afichen från Uppsala DS 

Kram Malin

Av Malin Grotherus - 6 september 2012 15:48

Hej nu har vi börja fått läxor specielt glosor något som jag inte orkar med vilket resulterar i att det inte är roligt.. och då går det ännu segare..Usch!!!

  • Jag har tyska glosor 20 st  nya pluss att man ska kunna översätta hela texten !! 
  • 36 st engelska glosor pluss att man ska kunna översätta hela texten. 
  • På svenskan ska vi ha läst 4 kapitel i boken vi fick  (Nästan Klar) 


//Kram Malin :)


Presentation


Jag heter Malin Grothérus och jag har en ponny som heter Bagheera :D Jag och Bagheera tävlar i dressyr.Vårt mål är kval till SM och i bloggen kan ni läsa om hur det går för oss :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om bloggen??
 Rolig !
 Dålig uppdatering!
 Bra !
 Helt OK
 Första gången jag är inne :)
 Dålig uppdatering men bra !
 Tråkig!
 Jättebra!
 Vet inte
 ;)
 :(

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards