malinobagheera

Alla inlägg under juli 2012

Av Malin Grotherus - 31 juli 2012 19:25

Sitter i bilen på väg ut till sötaste.. Ska skritta en bit på honom och ta det lungt.. Grattis till Sara Algotsson som vann OS- Silver..!!!!!    
Tyvärr ingen bild då min mobilkameta vägrar samarbeta... :(

Av Malin Grotherus - 31 juli 2012 15:15

Kollar på Harry potter med lollo sista filmen .

Av Malin Grotherus - 31 juli 2012 13:55

5 minuter innan klockan ringer och jag och Lollo ska gå upp och kolla om vår tigerkaka utan ägg är klar !!! Mumma !

Sen ska vi cyckla över till Lollo ! Där ska vi äta blodpudding och se på HP ( Sitter fortfarnde och bråkar om vilken )

4 min kvar 

Ska troligen ut till stallet idag får se om jag får med mig Lollo ut !? :) Baggen ska skrittas lite och få lite massage...

Skriver lite mer i kväll :)

Ponnyn är söööt jag mindre söt   :)   


Av Malin Grotherus - 31 juli 2012 00:56

Jag och Lollo fick ideen att dra ut och fota oss så här kommer en provsmak av bilderna fler kommer efterhand  (tack snälla sofia för hjälpen med bilderna där vi båda är med)

Jag och mitt gaaaalna hår :


Jag och finaste Lollo  :


Kram Malin och Lollo 

Av Malin Grotherus - 30 juli 2012 23:30

Var inne på en kompis blogg och såg det här inlägget tyckte att det var sjukt bra skrivet och tror att många kan känna igen sig något av de sakerna hon har skrivit. :

Jag tänker inte stå i ledet.

Välkommen till hästvärlden! Här är det förbjudet att vara för bra, ha för dyr utrustning eller tävla för höga klasser.
Och vad du än gör - framhäv dig inte. Här är det okey att trampa på andra, ju hårdare destå bättre - och låt aldrig någon lyckas med självförtroendet i behåll.
 
Behöver jag berätta hur otroligt jäkla trött jag är på detta? Daniela ska starta en högre klass. RIng polisen! Inte okey, du kan ju stanna kvar i en lägre klass och plocka placeringar eftersom att du har så många ponnyår kvar.
"Du ska inte tro att du kommer kunna tävla höga klasser på den hästen bara för att förra ägaren har gjort det", "Hon kan ju inte starta en LB redan, det är alldeles för svårt" (Den tävlingen vann jag.) 
 
Varför ska jag ställa mig i svenne-ledet bara för att andra gör det? Varför ska jag lyssna på vad den och den MAMMAN säger att jag och min häst klarar av? Varför tror "den" ryttaren att den vet vilken klass jag ska rida, när hon aldrig sätt mig rida förut?
 
Varsågoda att lägga er i så mycket ni vill, men ni ska inte tro att jag tänker bryr mig. Ni ska inte tro att jag inte tänker lyckas bara för att ni inte kan ta att jag går vidare.
 
Det här är hästvärlden i ett nötskal, och jag tvivlar inte en sekund på att säkert 50 % av er läsare känner igen er i det jag beskriver. Vad ni än gör, lyssna inte på dem. Skit i dem och kör ert eget race. Ingen kan passa alla, det är lika bra att lära sig från första början.
 
Vi tror på dig och Moony!! Ta er till toppen och vissa dem !  
Kram Malin o Baggen <

Av Malin Grotherus - 30 juli 2012 17:09

Hemma hos bästa lollo... vi kollar på OS i fälttävlan... och lyssnar på musik.
Ska ut till Baggen ikväll troligtvis

Av Malin Grotherus - 29 juli 2012 20:21

Nu är vi på väg hem från Jönköping... Har varit en lärorik helg trots konstiga resultat..... Baggen har kännts bra men han var lite matt första 2 dagarna. Jag tyckte att han var jättefin i sista klassen.. ( hade lite mer energi)
Pratade med Malin Lönns pappa och han tyckte att jag har utväcklas mycket sen han såg mig första gångerna.... Det är en jätte härlig kommentar att få tycker jag :)
Fick hjälp av snällaste Matilda på framridningen hon hjälpte mig olika sätt att tänka samt lite mentala " övningar /tänk" för att hålla min nervositet i schakt .. ;) Tack <3
Grattis till Malin och Matilda för bra ritter och fina placeringar ...
Skriver lite mer hur det gick procentuellt sen
Varma kramar Malin o Baggen
Hitta en fin bild på Baggen på mammas IPad

Av Malin Grotherus - 29 juli 2012 20:20

Nu är vi på väg hem från Jönköping... Har varit en lärorik helg trots konstiga resultat..... Baggen har kännts bra men han var lite matt första 2 dagarna. Jag tyckte att han var jättefin i sista klassen.. ( hade lite mer energi)
Pratade med Malin Lönns pappa och han tyckte att jag har utväcklas mycket sen han såg mig första gångerna.... Det är en jätte härlig kommentar att få tycker jag :)
Fick hjälp av snällaste Matilda på framridningen hon hjälpte mig olika sätt att tänka samt lite mentala " övningar /tänk" för att hålla min nervositet i schakt .. ;) Tack <3
Grattis till Malin och Matilda för bra ritter och fina placeringar ...
Skriver lite mer hur det gick procentuellt sen
Varma kramar Malin o Baggen
Hitta en fin bild på Baggen på mammas IPad

Presentation


Jag heter Malin Grothérus och jag har en ponny som heter Bagheera :D Jag och Bagheera tävlar i dressyr.Vårt mål är kval till SM och i bloggen kan ni läsa om hur det går för oss :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om bloggen??
 Rolig !
 Dålig uppdatering!
 Bra !
 Helt OK
 Första gången jag är inne :)
 Dålig uppdatering men bra !
 Tråkig!
 Jättebra!
 Vet inte
 ;)
 :(

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards