malinobagheera

Alla inlägg den 21 juli 2012

Av Malin Grotherus - 21 juli 2012 22:19

Jag red i hoppsadeln utan stigläder idag för att jag tycker att det är bra för att komma ner i sadeln och sitta på rumpan och hitta  balansen...

Sen skulle jag skritta av Baggen och Carro (en i stallet) skulle skritta av sin häst. Så då skrittade vi ut i en av gräshagarna. När vi hade skrittat en bit  så lät det som att någon slängde ingen stalldörren och hästarna blir jätterädda och hoppar rakt upp i luften. Som tur  var  jag snabb på att få tag på tyglarna och fick stopp på busen... Carro ramlade av men inte så att hon gjorde sig illa och Allegro stannade och lät sig snällt bli fångad. Vi gick till stallet för carro skulle hoppa upp igen då stog Christer (hennes man) och mamma där. Jag frågade mamma om de försökte skrämma ihjäl hästarna och då sa de att det var en häst som hade hoppad in i dungen mellan stallet och gräshagen..

Bagheera vill bara säga att det inte var en katt utan ett blod törstigt lejon   

  '

En gamal bild från förra året

Av Malin Grotherus - 21 juli 2012 17:08

Har köpt ny hjälm för att min Charls Owen  blir så varm och svettig på sommaren. När jag var i Dagtorp så blev min hjälm svettig och sen så blev den kall/blöt .. Det är äckligt tycker jag ,så jag har kollat runt lite på Uvex hjälmarna. Men när jag väl provade en så tyckte jag inte att den satt nå snyggt på mig. Så jag kollade runt på lite andra märken och hittade en hjälm som jag gillade.

Det är en Lamicell :

Är snyggare IRL än ¨på bild :)

Kram

Presentation


Jag heter Malin Grothérus och jag har en ponny som heter Bagheera :D Jag och Bagheera tävlar i dressyr.Vårt mål är kval till SM och i bloggen kan ni läsa om hur det går för oss :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om bloggen??
 Rolig !
 Dålig uppdatering!
 Bra !
 Helt OK
 Första gången jag är inne :)
 Dålig uppdatering men bra !
 Tråkig!
 Jättebra!
 Vet inte
 ;)
 :(

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards