malinobagheera

Alla inlägg under december 2011

Av Malin Grotherus - 31 december 2011 18:12



Gott Nytt År  Önskar MalinoBagheera till  Dig  tack för att du läser min blogg! 

Av Malin Grotherus - 30 december 2011 22:02

Idag har det varit en bra dag! 

Det började med att Linn och hennes mamma och pappa kom och hälsade på Baggen!

Han fick massor med morötter och massor med mys.. Jag tror att familjen gillade hur han bor och hur han har det..jag hoppas det :DVi fikade och pratade och de berättade massor med roliga grejer om tävlingar det varit på och så det var jätteroligt.

Linn och Susanne sa att de kanske under våren/sommaren  skulle börja åka på nina träningarna på Nåntuna,de som jag åker på och det skulle vara jätteroligt att se Linn och PW och jag tror att de kanske vill se mig och Baggen.Det tycker jag skulle vara jätteroligt. :D 

Här kommer en bild på mig och Bagge från Örebro. Där vi ärjätteglada för att vi tog vårt andra kval och en 2:a placering.. :D

//Kramiz till alla MalinoBagheera

Av Malin Grotherus - 28 december 2011 23:13

Hehe.. Jag glömde ju att skriva det roligaste .. Mamma har pratat med Linn och Susane (stavning)  Bagheeras gammla ägare. Linn har en jättefin storhäst som de kallar för PW men hon heter Pretty Woman :) Hon med den röda rosetten är Linn :)

Av Malin Grotherus - 28 december 2011 23:05

Idag fick det bli barbacka i ridhuset och Bagge var jätteduktig..jag måste faktisk säga att jag är rätt stolt över mig själv som klarade att inte ramla av ;) . Jag red ett lungt pass fast utan sadel, visst det blev undertempo ibland men helt okej..

Nu sitter mamma och gör ritar mästerskaps programet åt mig (hon gör det på datorn) :) 

// Kramiz Malin 


Av Malin Grotherus - 27 december 2011 23:19

Hejsan !

Har varit på Nina träning idag. Det var superroligt och Bagheera var jätteduktig. Vi tränade på samlingen i galoppen och olika men ändå "vanliga" vägar tex. Volter och serpentinbågar...

Till nästa år ska jag ha lärt mig FEI:s Mästerskapsprogram.(Det är om en vecka) 

Blev ett kort inlägg men jag skyller på att jag är trött...

En jättefin bild tagen av MIG på mamma och Maria Hall på ängen bakom stallet i sommras :)

//Malin 

Av Malin Grotherus - 26 december 2011 22:56

Hejsan som rubriken lyder så har jag varit rätt pigg idag fast jag har inte gjort så mycket..(kanske är det för att jag längtar till träningen imorgon ;) )

På förmiddagen kollade jag på Harry Potter och den flammande bägare en av mina favo filmer.Sen åt vi lite lunch efter det kollade jag på lite mer film och satt framför datorn och chattade med lite kompisar..

Efter det var det dax att dra ut till ponnyn...

Baggen gick jättebra han var lite envis i början men sen så släppte det och han gick jättebra i en låg och rund form :) Känner mig redo för våren ..och nu börjar tävlingsuget komma krypande  specielt de dagarna när man kommit ut i stallet och det känns som att de e vår..

Nu ska jag avsluta det här in lägget innan jag tråkar sönder er ;)  Här kommer en bild jag inte trorr ni har sett förut på mig och söööötnosen i Bollnäs..



//Kramiz Malla och Baggen

 

Av Malin Grotherus - 25 december 2011 22:45

Hejsan !

Idag red jag ut på baggen och vi fick trevligt sällskap av Lina och Beethoven som visade oss en ny väg som man kan rida..Är stolt över min ponny som är så snäll, duktig och faktisk riktigt modig! ;)

Om ni tycker att jag ser konstig ut så är det för att jag har väst på mig...


Dagens Hiss/Diss

Hiss: Jag börjar med att hissa.Jag tänkte Hissa lindor som är lite speciella och roliga.Kanske inte just de här men de är roliga ;)

 

Diss:

Jag tänkte dissa Svenska Ridsports nya regel i TR http://www.tidningenridsport.se/Tavling/Tavling/2011/12/Ha-koll-pa-logotypen-20121/

Det är ju jättekonstigt jag förstår inte jag är faktiskt ganska arg då jag inte får använda mitt fina Aros ländtäcke eller min Aros lagjacka :(  Så nu är jag lite depp Men vi får hoppas att det blir en ny ändring snar!!!!Då jag vet personer som inte kan rida i sin sadel pga de nya reglerna! Så vi får se vad som händer :)

Våra fina lag jackor ;)

//Malla och Bagge

Av Malin Grotherus - 24 december 2011 23:45

Har haft en jättetrevlig julafton och nu är jag lite trött :)

Dagen började med att vi åkte ut till Baggen. Jag skrittade och travade och red lite lugnt. Bagge fick lite av sin knäckebrödskaka, men han fick dela med sig lite till de andra pållarna i stallet.

Sen bar det av till farmor för jullunch, där mötte vi oxå faster och Staffan. Vi åt, kollade på Kalle och öppnade lite paket. Efter det åkte farmor och familjen hem till oss och öppnade resten av julklapparna, vi åt oxå lite skinka och drack lite Julmust :)


Jag har fått jättefina julklappar tex.

  • Sporremar med Kronor
  • Kandarstång
  • En mini dator som jag sitter och skriver på nu.
  • Pengar
  • +annat smått och gott :D

 


//Malin och Bagheera <3

Presentation


Jag heter Malin Grothérus och jag har en ponny som heter Bagheera :D Jag och Bagheera tävlar i dressyr.Vårt mål är kval till SM och i bloggen kan ni läsa om hur det går för oss :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om bloggen??
 Rolig !
 Dålig uppdatering!
 Bra !
 Helt OK
 Första gången jag är inne :)
 Dålig uppdatering men bra !
 Tråkig!
 Jättebra!
 Vet inte
 ;)
 :(

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25
26 27 28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards