malinobagheera

Alla inlägg den 22 december 2011

Av Malin Grotherus - 22 december 2011 10:13

      

 Till vänster

Övningen som jag kallar Zig-Zag .

Man travar upp på medellinjen därifrån gör man skänkelvikning åt tex. Som på bilden vä då gör man det till kvartsllinjen ,sedan rider man fram några steg sedan tillbaka till medellinjen i skänkelvikning  och  sedan gör man samma sak fast åt andra hållet. Men ibland hinner man inte göra alla zig-zagar och det är bara att testa hur många man får plats med på just sin ridbana med just sin häst.

Bra övning om man vill träna skänkelvikning eller bara få hästen loss i sidorna. Mycket kontroll  hos ryttaren och lydnad hos hästen.och lydnad övning


Till höger :)

Övning som kallas rosetten.

Man travar längs spåret gör en kort skänkelvikning typ till kvartslinjen därifrån gör man en halv volt där man samlar ihop traven. Sedan när man kommer ut på spåret ökar man lite på steget.  Men samlar upp lite för att kunna göra nästa skänkel vikning(övergångarna ska komma snabbt)  och så gör man den halva volten.

Bra övning om man vill öva samla öka och kontroll hos ryttaren och lydnad hos hästen en övning jag gjorde mycket på min förra ponny.

Haft lite problem med bilden men hoppas det blir bra :D Ja och jag hoppas att ni fattar övningarna..

//Malin ;)

Presentation


Jag heter Malin Grothérus och jag har en ponny som heter Bagheera :D Jag och Bagheera tävlar i dressyr.Vårt mål är kval till SM och i bloggen kan ni läsa om hur det går för oss :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om bloggen??
 Rolig !
 Dålig uppdatering!
 Bra !
 Helt OK
 Första gången jag är inne :)
 Dålig uppdatering men bra !
 Tråkig!
 Jättebra!
 Vet inte
 ;)
 :(

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25
26 27 28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards