malinobagheera

Alla inlägg under oktober 2011

Av Malin Grotherus - 31 oktober 2011 21:31

Hejhopp!

Det gick super på Nina träningen! Vi gjorde allt. Men mycket träna på att jag ska trycka på rätt knappar ;) Det var jätteroligt och jag längtar tills imorgon då det är träning igen.. Men jag och mamma måste åka ut lite tidigare till stallet imorgon och klippa hela Bagge då han fortfarande blir jättesvettig! 


Bagheera och jag på Stall Hall - Mästerskapen ... Vi hade Disney Tema vi var Bagheera the black panther ooch prinsess.

//Malin och Bagheera the black panther  

Av Malin Grotherus - 31 oktober 2011 12:15

Är påväg till Nina träning hoppas att det blir superroligt  

Av Malin Grotherus - 31 oktober 2011 12:15

Är påväg till Nina träning hoppas att det blir superroligt  

Av Malin Grotherus - 30 oktober 2011 18:54

Idag har vi testat den nya klippmaskinen (mamma klippte) ;)  Tycker att det ser helt okej ut för att vara första gången vi klipper någonsin får se vad Nina säger imorgon :D 

Sööt Ponny :) Matvrak.. :)

//Kramiz Malin och Bagheera <3

Av Malin Grotherus - 29 oktober 2011 18:53

Ojoj nu har jag inte bloggat på länge...

Fy på mig...

Jag ska sammanfatta vad som har hänt:


Jag red finalen i Årsta-Runsten: Det kan du läsa lite om på :http://www2.idrottonline.se/ArosRS-Ridsport/Nyheter/ArosRSNyheter/Elit/                                                                                                                     Jag har tyckt att det har varit jätteroligt och jag säger TACK Lovisa, Saga, Steffi och Malin. Och såklart alla som har hejat och stöttat laget. :)                                                                                                                                      

Jag har gjort massor med andra saker men de kommer jag inte ihåg just nu.    ;)
















     

Idag  har jag och mamma varit på Liqusini Hästsport i Ramstalund (en bit utanför Uppsala) där vi köpte en klippmaskin så nu ska vi försöka klippa busponnyn. ;)

     

//Kramiz Malin och Bagheera <3                                                                                                               















Av Malin Grotherus - 19 oktober 2011 12:43

Hästhandlare i TV3:s Sanning och konsekvens

(2011-10-19 00:03)

 

Från TV3:
Hästhandlaren som säljer svårt sjuka djur

Hästsport är Sveriges näst största sport och enligt Jordbruksverket finns det över 360 000 hästar i Sverige. Men det finns flera oseriösa hästhandlare och Sanning & konsekvens har tittat närmare på en av dem.
En 38-årig kvinna i södra Sverige har sålt hästar till flera personer utan att berätta att hästarna varit så svårt sjuka eller skadade att de efter köpet visat sig vara oridbara. För en av de köpare som Sanning & konsekvens varit i kontakt med gick det så långt att hennes häst blev tvungen att avlivas för att den led så svårt av sina skador.
38-åringen har flera gånger krävts på pengar från besvikna hästköpare som velat lämna tillbaka sina hästar, men inte ens när hon har fått tillbaka hästen har några pengar betalats ut.

Av Malin Grotherus - 18 oktober 2011 17:30

Nu är jag på Nina träning tror att jag ska rida lite program men vi får se hur det blir :) Ha de bra

Kramiz Malla

Av Malin Grotherus - 17 oktober 2011 20:11

Hej den här helgen har jag varit i Högbo och tävlat.

LÖRDAG

Vi åkte från stallet vig 8.30 och det gick bra att åka upp dit. De hade en fin anläggning med 2 ridhus. Jag var lite spänd för jag och nya program brukar inte vara någon bra mix.. ;)

Första klassen var en LA:4

Det gick sådär det var spänt och det var därför jag fick låga poäng men efter ritten var jag inte så jättenöjd och nu i efterhand vet jag hur jag ska göra om han gör så igen.

Jag fick 59.024% OCh sen mitt i min ritt så visslar något till och jag stannar och kollar på Roger Ohlsson, som var domare, han kollar på mig och min tränare som står nästan bredvid hör honom säga till skrivaren: Varför stanna hon?? Då var det så att handtaget till caféterian som gnislade och lät som en visselpipa..Och när mamma gic och sa till sa de bara: Det har alltid varit så. Ahhh... De är allt jag säger..


I andra klassen (LA:P2) gick det mycket  bättre  och jag taggade jag och bagheera till och vi slutade på 61.3*%  Och det räckte till en 2:a placering :D

Så dagen balancerades upp ifrån - till ++++ Och jag klarade båda programen utan att rida fel...

//Malin och Bagheera :)


Presentation


Jag heter Malin Grothérus och jag har en ponny som heter Bagheera :D Jag och Bagheera tävlar i dressyr.Vårt mål är kval till SM och i bloggen kan ni läsa om hur det går för oss :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om bloggen??
 Rolig !
 Dålig uppdatering!
 Bra !
 Helt OK
 Första gången jag är inne :)
 Dålig uppdatering men bra !
 Tråkig!
 Jättebra!
 Vet inte
 ;)
 :(

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards