malinobagheera

Alla inlägg under augusti 2012

Av Malin Grotherus - 30 augusti 2012 22:57

Idag var det hoppträning i ridhuset så jag fick rida ute, det var mysigt. Red barbacka tränade Baggen mesta-dels i skritt han var mycket fin :)
Är så glad för att Baggen är så pigg när jag rider.. det kanske är för att han börjar få kondis av att leka med Humus.. ;) haha..stallägaren kommer ibland och berättar hur min 19 åring leker med 3 åringen ...
Nu ska jag sova Kraaaaam <3333

Av Malin Grotherus - 30 augusti 2012 08:21

Klockan är 08.27 och jag sitter och kollar på TV. Jag börjar inte fören 10.10  Ska snart gå och klä på mig... Och äta lite mer frukost för den här dagen  är jättekonstig. 


Vi börjar med NO sen har vi Lunch  sen har vi SO och efter det har vi Kulturtid !! :) Sen slutar vi.


Var hos Nina igår, det gick jättebra! Baggen var superfin och gick nog sitt bästa pass någonsin. Han var lydig och jättepigg vilket är väldigt roligt!! Hoppas att ha är lika när jag ska tävla i helgen. För er som inte vet det så är det första gg Eliten. 

Hoppas att det går bra för oss.


Förlåt för ett rörigt inlägg 

KRAM Malin 

Av Malin Grotherus - 20 augusti 2012 16:28

Skoldagen har gått bra. Vår nya SO lärare verkar väldigt insatt och trevlig. Den nya tyska läraren kan jag inte säga så mycket om men än så länge. 

På slöjden hade jag det jätteroligt ... Jag gör stickprovet medans jag läser igenom betygskriterierna för att hitta någontig som kan vara A projekt.. Vill visa att jag kan och vill göra mitt bästa då slöjd är ett av mina bästa ämnen   


Nu orkar jag inte skriva om skolan mer ...


Imorgon åker jag till Åland så jag vet inte om det kommer att bli någon blogging fören på Fredag ....   

KRAAAAAAAMAR   

Av Malin Grotherus - 20 augusti 2012 09:55

Ska snart dra till skolan klockan står på 10.02 och jag ska vara i skolan 10.55  så än så länge är det ingen panik... Ska inte ha så många lektioner idag vilket känns bra då det är den första skoldagen.... Hoppas att vi tar det lungt och att lärarna har någon slags plan över terminen det skulle ju vara trevligt :)


Tog det lugnt med Baggen igår.Jag skrittade ut   (mamma gick med) på en långtur i skogen på ett ställe går det att trava och galoppera så då gjorde vi det och Baggen tycke att det var roligt.. Sista biten mäste man skritta på en asfallts väg där det kommer rätt mycket bilar. Baggen var stencool han gick i form och när bilarna/ motorcycklarna åkte förbi så vickade han lite på öronen, snacka om att man har en cool ponny :)


Nu är det dax att göra sig iordning för skolan   

Kramar Malin 

Av Malin Grotherus - 19 augusti 2012 16:43

Påväg till röbo för att träffa lollo... Har läst mycket idag boken ärsa spännade

Av Malin Grotherus - 18 augusti 2012 22:33

Sitter med mamma och kollar på sagan om ringen. Konungens återkomst på 7:an..
Gick med baggen en stund idag :)
Men nu ska jag gå och ta en " nattmacka" ;)

Av Malin Grotherus - 18 augusti 2012 17:04

Hejsan! 

Idag har jag tagit det lungt. Har legat och läst hungerspelen (på Engelska) som är en helt underbar bok som jag rekomendernar stort ! Mamma och lillebror är i Statsparken och kollar på gamla bilar idag är det American Car Show i Uppsala, Pappa har inte gjort iordning sin bil till iår (då Max och jag har tävlat så mycket så att det inte har funnits någon tid till det) .

Jag tyckte inte att det var så roligt att åka dit så jag stannade hemma och läste i lugn och ro ! 

Nu kommer de mäste gå 

Kram 

Av Malin Grotherus - 18 augusti 2012 16:32

Hej !

Fredag och idag har jag haft det mycket trevligt. 1:a skoldagen pratade jag medd en av mina kompisar och vi bestämde att hon skulle följa med mig till stallet idag.

I skolan skulle vi ha utflyckt så vi skulle gå från tunaberg (skolan ) till en badplats som heter Storvad.

 

Vi blev placerade i blandade grupper från hela 9. Eftersom jag skulle vara med Hedda på eftermiddagen så bytte jag grupp med en av tjejerna i klassen så att vi hamnade i samma grupp :) Påvägen skulle vi svara på frågor och göra massor med övningar kluringar osv. Lärarna upmanade oss att göra vårt bästa med att hålla ihop gruppen och att göra vårt bästa då de som vann skulle få ett pris ! 

Det var svettigt och varmt och lååångt !!!!! NÄr vi väl kom fram så fick vi dricka och pastasallad. Sen skulle vi sätta oss ner så att lärarna kunnde säga villka som vann så att vi kunde gå hem, VÅR GRUPP VANN!!! Så vi fick en varsin godis påse! 


När vi äntligen kom hem till mig så tog vi det lungt och vilade pratade om hästar och skolan!! Vi skulle säkert kunna prata hur länge som helst utan att få slut på saker att prata om ! 

Sen när mamma kom hem gjorde vi mat och sen begav vi oss ut till stallet ! Det var jätteroligt, Hedda kom genast på smeknamn till en av hästarna som inte har något ... osv. 

 

Vi hjälptes åt att göra iordning Baggen och sen skrittade vi ut en stund (jag red ) . Sen gick vi in i ridhuset och jag red ett kort pass på Baggen.När jag var klar och hade lagt ner honom så skickade jag upp Hedda i sadeln och det gick jättebra ! Hedda red Baggen lungt och fint (det är jätteovant att se sin egen häst från marken) .  Jag lärde Hedda hur man ska tänka och göra när man ska göra slutor dock gjorde vi det bara i skritt . 

När vi gjorde det insåg jag hur duktig Baggen är på att lära för så fort hon gjorde rätt gjorde han superfiiina slutor ! Gullponny   Nu ska jag avsluta mitt jääätelånga inlägg

Kram Malin&BästaBagheera !

Presentation


Jag heter Malin Grothérus och jag har en ponny som heter Bagheera :D Jag och Bagheera tävlar i dressyr.Vårt mål är kval till SM och i bloggen kan ni läsa om hur det går för oss :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om bloggen??
 Rolig !
 Dålig uppdatering!
 Bra !
 Helt OK
 Första gången jag är inne :)
 Dålig uppdatering men bra !
 Tråkig!
 Jättebra!
 Vet inte
 ;)
 :(

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards