malinobagheera

Alla inlägg under augusti 2012

Av Malin Grotherus - 7 augusti 2012 13:39

Köpte strechlindor sandfärgade och så köpte mamma någon grej och vi fick fen här fiiina påsen...

Av Malin Grotherus - 6 augusti 2012 21:13

På väg hem från stallet red ut en liten tur oxh provade ett helkropps täcke som man kan ha när det regnar. Det var faktiskt bra det gick att rida i det :) Red också utan för att det slutade regna. Men nu när vi skulle åka hem började det igen..

Av Malin Grotherus - 6 augusti 2012 17:08

Idag har jag hjälpt mamma och pappa med att klippa häcken framför vårat hus..pluss att jag började rensa lite i grönsakslandet... 

Tråkigt tyckte jag att Svenska hopplaget hade sån otur idag  ... :( 

Men Jens Fredriksson och Lunatic fick en jättebra runda idag ialla fall :) Vi hoppas på inviduella medajer !  Håll en tumme för Sveriges Dressyrlag imorgon :)


Ska ut till Baggen ikväll och mysa vill rida ut barbacka idag tror jag .. Men vi får se hur det blir. Igår följde lollo med mig till stallet det var jättemysigt vi gick ut och gick baggen visade sina små trick och sånt  :) Snacka om att man har världens snällaste ponny   Lollo tog en bild på mig och Baggen hoppas att jag får den snart för den var fiiin ...

Kramiz Malin 

p.s skulle vara roligt att veta vad ni vill se mer av på bloggen :)





Av Malin Grotherus - 5 augusti 2012 11:30

Sitter och kollar på Svergie-Korea i Handboll  medan jag väntar på att kl ska bli tolv så att Nationshoppningen börjar ...


Av Malin Grotherus - 4 augusti 2012 21:45

Red lite ordentligare på skrutten idag :)

Red lite lång låg eftersom han inte har gått så mycket (har faktiskt vilat en vecka imorgon) och jag vill inte hålla på för mycket...  Har varit med Lollo idag vi sprang 2 röbo varv pluss att jag fick lite tips om hur jag ska tänka när jag springer tex att inte ha armarna för högt upp (då blir man spänd i axlar och armar)

Jag och Fillan i bollnäs förra året :)

 


Kram Malin

Av Malin Grotherus - 4 augusti 2012 00:58

Hej ska bara berätta att jag red en liten tur på en mycket pigg och glad ponny igår :) Baggen var pigg så jag galopperade några rakor i gräshagen iförd :

Hjälm,stallskor och Baggen hade benskydd och hackamore .

 Han var jätteglad galopperade på lite längre tyglar och lät honom bestämma lite :) Han hade öronen helspetsade när vi galopperade :) Dock fick jag skritta i ridhuset för att det var så mycket med broms men galopp gick bra! 


Imorgon ska jag nog ha sadel och så ska jag nog trava lite ( jag tavade igår men inte så lägne eftersom 1 Han är varm i musklerna 2 Jag vill inte sitta och skummpa barbacka på hans rygg ) 

Hann kolla på Scandic och Patrik och  när de red ... Kollade också på en ryttare som var helgrym som gick upp i ledningen då, en ung tjej på en jäääätefin häst (smääälte av att kolla på dem !!!!)


Blir jätte avundsjuk på alla roliga rörelser man får göra : Galoppslutor, piruetter,saxen. byten och den bästa man slipper öppnorna :) Yehhh...


Kram Malin

Av Malin Grotherus - 2 augusti 2012 22:10

Baggen har fått sina hovar fixade idag :) Hovslagaren kommenterade att bagheeras hovar aldrig hade växt så mycket någonsin som de nu, vilket han tycker är bra ! Föe då blir det lite bättre hov att sko i.  Baggen var jättesnäll som vanligt. 

När han hade fått sina skor så fick han gå ut i hagen en stund tills vi tog in dem ... 

 Lägger in en blid från mammas mobil med bagge när han blev skodd ... 

Martin skor Bagges första hov ...

 

Kram Malin och Baggen 


Av Malin Grotherus - 2 augusti 2012 13:23

Nu är det OS dressyr i London på kanal 1 :)
Snart är det 1: a svensken

Presentation


Jag heter Malin Grothérus och jag har en ponny som heter Bagheera :D Jag och Bagheera tävlar i dressyr.Vårt mål är kval till SM och i bloggen kan ni läsa om hur det går för oss :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om bloggen??
 Rolig !
 Dålig uppdatering!
 Bra !
 Helt OK
 Första gången jag är inne :)
 Dålig uppdatering men bra !
 Tråkig!
 Jättebra!
 Vet inte
 ;)
 :(

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards