malinobagheera

Direktlänk till inlägg 16 september 2012

Hemma från lagträffen/träningen

Av Malin Grotherus - 16 september 2012 22:07

Nu är jag hemma från lagtränings-träffen.. Det var trevligt att träffa tjejerna ...

Ska skriva lite om vad vi gjorde :

Lördag:

Vi åkte från Uppsala så att vi träffades i Tierp vid halv ett, vi skulle ha varit där 12. Det var ju så att jag och mamma skulle åka och hämmta en kur som jag ska få låna av min tränare. Det var bara det att vi fick för oss att åka "genvägen" genom skogen var av vi när vi kommer fram till slutet av skogsstigen råkade svänga åt fel håll, de höll på med vägarbeten...

Så vi blev lite försenade *suck* (Detta var innan vi hade hämtat baggen )

Men när vi kom fram (med baggen) i Tierp så kom Malin och vissade oss var Baggen skulle stå Det var ett litet mysigt stall med tegel väggar :) Så vi ställde in homom och började ta ut sadelskåp och "installera oss" Ebba kom en liten stund efter oss..


När vi var klara visade Malin oss anläggninge och så ... Pratade vi om  i vilken ordning vi skulle rida och så ... 

Mitt första pass:  Mitt första pass gick bra och Baggen gick jättebra och jag var väldigt nöjd med känslan jag fick osv... Även fast jag har lite jobbigt med mina spattiga händer !!!!

Baggen var jättefin i traven och han känndes lite "lättare" än vad han brukar kännas ! :)


Efter det så åt vi mat och pratade vårat inlånes eqipage kom och hälsade på och åt mat med oss. Vi åt gillat med potatis.. Efter maten så tyckte Malin att vi skulle rida ut och det gjorde vi. 

Alla red barbacka (utom Ebba) och det var helt kolsvart ute vi hade ingen lampa eller nått så vi ledde oss fram i ljuset av månen och stjärnorna.. Det var faktiskt mycket mysigt 

Jag - Baggen

Malin - Pia 

Ebba -Misha

Mamma - Tessan

Mamma fick rida barbacka på Tessan som är Ebbas ponny. Ebba red sin mammas häst (hennes mamma var och jobbade)


När vi hade ridit klart så gick vi (jag Malin Ebba) till vårat rum och kollde på Wallander den var faktiskt riktigt bra ! 


Det var dag 1 skriver lite mer imorgon :) 

Kram Malin och den vackra ponnyn Bagheera !!






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Grotherus - 19 januari 2013 15:49

Bytt bloggplats och ska kolla om jag gillar den bättre har hört att den är jättebra ! Hoppas att ni kollar in den www.nattstad.se/malinobagheera  KRAM MALIN  ...

Av Malin Grotherus - 19 januari 2013 13:52

 " Kod för att importera min blogg till Nattstad:8603438224 " ...

Av Malin Grotherus - 18 januari 2013 09:20

Förlåt för min halvdöda blogg ska försöka flytta den till Nattstad så ska jag försöka få lite ordning på torpet ;)...

Av Malin Grotherus - 14 januari 2013 23:49

Har haft en trevlig första PRAO dag hos Maria ska bli roligt att komma dit på Onsdag ... Maria tyckte inte att det var ngn stor idé att jag kommer imorgon för då blir jag hundvakt när hon ska åka frisören och så ska det bli kalt och snöa den lilla st...

Av Malin Grotherus - 13 januari 2013 16:45

Har varit och kollat på när min lillebror var och spelade match i Hallstavik! Det var lite nervit i början ( första halvlek) då de blev lite "onödiga" mål !  Men i andra och trejde perioden fick de bättre spel och mer kontroll över spelet. Det är rol...

Presentation


Jag heter Malin Grothérus och jag har en ponny som heter Bagheera :D Jag och Bagheera tävlar i dressyr.Vårt mål är kval till SM och i bloggen kan ni läsa om hur det går för oss :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om bloggen??
 Rolig !
 Dålig uppdatering!
 Bra !
 Helt OK
 Första gången jag är inne :)
 Dålig uppdatering men bra !
 Tråkig!
 Jättebra!
 Vet inte
 ;)
 :(

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards