malinobagheera

Alla inlägg den 26 november 2011

Av Malin Grotherus - 26 november 2011 21:04

I fredags var jag på globen tillsammans med Fillan och Kattis och Mamma. Vi var där på Kyras Masterclinic och det var jätteroligt och mycket givande. Kyra är min Idol så jag är jätteglad att vi kunde åka och se den. 

 Kyra är så glad, duktig och rolig. 

Hon pratade om samling. Att man inte ska "sparka" på hästens mage för det är som att tycka mitt på en tub och det säger splat i båda ändarna. Istället ska vi kittla hästarna under magen.


Hon sa oxå att alla borde sitta upp på en riktigt duktig häst så att det får känna hur det ska kännas. Hon liknade det med jordgubbssylt.Har man inte smakat jordgubbssylt så vet man ju inte hur det smakar, men om man har smakat jordgubbssylt så kan man lätt säga att det där smakar som jordgubbssylt. 


Kyra gjorde en liknelse om samling och en ballong att om man pumpar den för mycket så spricket den.Pumpar man förlite blir det som en hoppboll utan tillräkligt med luft.

Presentation


Jag heter Malin Grothérus och jag har en ponny som heter Bagheera :D Jag och Bagheera tävlar i dressyr.Vårt mål är kval till SM och i bloggen kan ni läsa om hur det går för oss :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om bloggen??
 Rolig !
 Dålig uppdatering!
 Bra !
 Helt OK
 Första gången jag är inne :)
 Dålig uppdatering men bra !
 Tråkig!
 Jättebra!
 Vet inte
 ;)
 :(

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards