malinobagheera

Alla inlägg under april 2012

Av Malin Grotherus - 17 april 2012 17:17

Mamma ringde till däckfirman och de fixade fram däck och bytte dem på morgonen. Så att vi skulle kunna åka =) Vi var på Lurbo istället för Nåntuna där vi brukar va. Dock fick jag rida ute då ridhusets underlag var så dåligt att Nina förbjöd mig att rida där inne. Baggen var lite stretig i början och jag kännde mig lite konstig (ingen aning varför). Nu vet jag hur jag ska rida fram i helgen ialla fall :) Så jag känner mig faktiskt redo. 

Nina: Det viktigaste Malin är att du slutar använda :Kan inte, men...  Tänkt istället :JAG VILL, JAG KAN, JAG SKA!!!!!

Nu kommer mamma måste gå :) 

Kram Malin 

Av Malin Grotherus - 15 april 2012 21:19

Idag har jag hoppat min lilla busponny!!  Vi började med lite bommar vi började i skritt och sedan fortsatte vi i trav och så i galopp... Sedan blev det ett litet kryss som blev ett litet sockerbits hinder inte alls högt men roligt! Baggen blev jättetaggad tyckte att det var jätteroligt men han är inte världens bästa på att veta när man ska ta  av  men han försöker och det gick bättre och bättre ju fler språng vi hoppade (nu låter det som om jag hoppade länge och mycket men det gjorde jag inte)! 

Efter det så la jag ner lät honom gå ner i formen fast han ska försöka vara lite kortare i formen. När jag tyckte att han var bra så gick jag ut och skrittade jag på utebanan och pratade  lite med Daniel.

Ska försöka åka på Nina träning på Lurbo imorgon om vi får tag på en transport, hoppas verkeligen det!!

Kramiz Malin :) o Sötnosen Bagheera <3

Av Malin Grotherus - 14 april 2012 22:10

Här har ni mammas FB inlägg om helgen i grums. 

Ekorrarna (som jag skrev om tidigare) varslade ju om att det skulle hända något.... Punktering på transporten i Västerås på väg till tävling i Grums... Omlastning av (mycket snäll ♥ ) ponny till lånad transport på parkeringen utanför Toys R us... Väl framme vid tävlingsplatsen vid 22 tiden, blir anvisad en avställningsplats för transporten mellan en hästlastbil och en lyktstolpe utan särdeles stort manuvreringsutrymme åt något håll! På andra sidan hästlastbilen var det 50 m helt fritt...blodsockernivå är på 0! Ska bo på anläggningen. Kommer till rummet - nyckeln passar inte - efter ca 1 timme (inklusive släpa väskor fram och tillbaka till olika alt förslag till rum) kan vi slänga oss i säng! Upp kl 06 för att fodra och kolla till ponnyn. Helt vitt ute och det snöar för fullt. Tillbaka till rummet och slänger mig på sängen en stund. Käkar lite frulle och ska tillbaka till stallet för att fixa inför första start... Kommer ut i hallen - någon har snott mina stallskor (med specialsulor)!!! Hittar övergivna stallskor som jag lånar-visar sig vara hål i dem så fötterna är som "svampar" efter halva dagen i "snöglopp" ... Dags för hemfärd vid 21 tiden, efter Karlskoga mitt i värsta uppförsbacken skramlar det till och motorn låter som f-n!! Kan med nöd köra 40 km/tim till Örebro -hittar en nattöppen mack. Konstaterar efter lite hjälp av en mek-kunnig vänlig själ som stannar och undrar vad som hänt -att tändstiftet o tändhatten skjutits ut ur motorblocket och ligger uppepå motorn....("sprinten" som håller tändhatt/stift på plats är avbruten - sannolikheten att detta händer är väl som att bli träffad av blixten ungefär...) Efter lite fix och trix får vi dit tändstiftet och lyckas få tändhatten att sitta kvar.... /Magnus kommer och möter upp och kör efter oss hem) Hemma och lämnar av ponnyn i stallet kl 04.30
Håll er undan nu alla ekorre-eländen!!!!

'

Men det hände en positiv sak som vägde upp mycket ! Jag blev placerad ochd det var min och Baggens 2:a Nationella tävling =) VI fick 66% av en av domarna :)

Världens bästa ponny <3 Bagheera <3

Av Malin Grotherus - 9 april 2012 10:24

Mamma gick upp vid 6 och fodrade (vi bodde på anläggningen om ni inte förstod det) :)

Sen såg gick jag upp lite senare vi åt frukost sen när vi skulle gå ner till stallet och börja fixa lillskrutt så inser vi att någon har tagit Mammas skor mycket smidigt. 

Mamma tar fram ett par andra skor och vi går ner till stallet. Baggen står där lungt och äter. Gör iordnig alla grjejer för jag startade rätt sent. 14 någonnting ...Det var ialla fall LA:P2 och jag fick 65.800% och kom nästsist då förstår ni motståndet ;) OBS! vi var bara 4 st ;) 


 Till nästa klass som var lite senare vilade vi och baggen fick ut och gå lite och så. Jag jag skulle rida fram till andra klassen så ser jag några som står vi framridningen som verkeligen kollar på mig. De kommer fram till mig och mamma och berättar att de är Bagheeras förföra ägare(föräldrarna inte dottern för hon var i Schweits)  och frågade om de fick ta bilder och så. Jag red fram och mamma stod och pratade med dem jag fick oxå lite tips av mamman. 


Jag gick in på banan och han var helt ok han blev lite för lång i ökningarna och tappade baken lite i galoppen på vissa saker men domarna kommenterade inte det. Han var inte så daär rädd för domaren som han kan var avilket var skönt. Det var FEI:s Lagtävlans program och jag fick 61,453  %vilket jag var mycket nöjd med den sista placerade hade 65% 

Jag var mycket nöjd med dagen som helthet fick mycket beröm av förföra ägarna att han såg fin ut och att jag red honom bra, det är alltid roligt att höra. Efter min sista ritt så skrittade vi ut i skogen och tog det lite lungt. 

Det var Fredag 

Av Malin Grotherus - 9 april 2012 09:50

Hej ska berätta om min helg i grums, och bered er på ett låååååångt inlägg.


TORSDAG: Jag gjorde iordning och vi packade och knoppade fixade ponnyn och allt. Vi lastar in i tid för att komma fram i god tid så att jag skulle kunna rida lite när vi kom fram. (Eftersom det tar 5h att åka till Grums så åkte vi dagen innan) Allt gick jättebra solensken, baggen var lung och allt känndes bra. När vi kommer till Västerås så kör det förbi en bil som vinkar på oss att vi ska köra av. 


Så vid nästa avfart kör vi av vi tänkte att översta luckan kanske hade åkt ner eller nått. När vi kommer ut ur bilen så går mamma ett varv runt transporten först kan hon inte se någonting, men sen ser hon massa gummismulor bakom transporten. Vi hade fått punktering på transproten men eftersom vi har boggi så känndes det inte, men hjulet såg helt hemskt ut. 


Vi ringde till pappa och jag som är jättenervig satt och skakade i bilen för att jag var så chokad och ledsen. Pappa sa att vi inte fick åka något med transporten fören vi fått ett nytt hjul och när vi fått det skulle det inte köras häst i den ifall att de andra hjulen var lika dåliga. Så mamma satte sig och ringde runt till alla däckfirmor i Västerås efter några svar och prislapp på 2.500 så ringde vi pappa igen och frågade om han kunde komma och byta hjul.Det kunnde han men vi skulleoxå försöka fixa fram en transport som baggen skulle åka i.


Vi ringde runt till typ alla vi kännde och tillslut fick vi tag på en transport. Gulliga Maria Hall lånade ut sitt släp till oss. Efter 2 h på en parkering så kom pappa med Marias transport. Då återstod bara en fråga hur skulle bagheera reagera på att bli utlastad på en parkering berdvid E18. 

Jag tränsade och stoppade fickorna fulla av morötter Han var sten cool  Han undrade nog mest vad vi höll på med. Han gick snällt in i Marias transport. Medans vi lastade så bytte pappa hjul på vårat släp. 

Vi fortsatte mot Grums med vår bil och Marias transport. Restern av resan gick jättebra. 


När vi kom fram och hade lastat ur spånat boxen och fixat till baggen så kom tjejen som skulle visa oss var vi skulle bo. När vi kom fram till rummet så passade inte nyckeln så efter typ 30-40 minuter fick vi vårt rum och vi som redan var helt slut höll ju på att dö. Men när vi tillslut fick vårt rum så somnade vi rätt snabbt. 

Det var Torsdag

Av Malin Grotherus - 3 april 2012 22:32
Det gick jättebra i Högbo!
 Är supernöjd med Bagheera han skötte sig och jag skötte mig oxå ganska bra jag fixade i alla fall det viktigaste som var att ANDAS! 
När vi skulle åka upp till Högbo så blev det jättehemskt vädet det snöade och blåste kastvindar och det var inte roligt :( Vi var tvugna att köra 35-40 km/h på vissa ställen det var läskigt kan jag säga. När vi kom upp till typ Kolmården avfarten såg vi en transport i det andra körfältet som hade snurrat och stog åt fel håll vilket soå läskigt ut..(det stog en bil där och hjälpte den) Sen blev vi typ omkörda av 4 ambulanser så det var inte så roligt.
När vi kom fram gick vi och gjorde i ordning Bagheeras box. Han fick stå näst längs in så det var rätt lungt inte så många som sprang förbi vilket jag tror att han tyckte var väldigt skönt. :)

Första klassen gick bra jag var lite nervös men inte så farligt jag skulle ju bara rida igenom programmet. Det gick bra jag trodde att han skulle börja moppsa när vi kom ner och gick förbi dommaren men han gick så fin förbi, älskade ponny Det känndes bra när jag kom ut från banan, jag red fel en gg men vadå ..
Andra klassen gick helt ok jag red fel och sen så ropade C dommaren in mig på banan och sen så tog hon fram mig och sa att hon var lite virrig å att jag måste gå ut och invänta min starttid.Men det gick helt ok jag var nöjd med min ritt men domarna tyckte att jag behövde visa mer samling .


Den översta rätten är min och det är Pasta med massor med gosaker :)
Den understa är mammas rätt och det är Laxspätt med Potatis och någon konstig chili sås ;)

När vi hade ätit allt det här så skulle vi försöka gå tillbaka till rummet och vi höll på att spricka när vi kom upp till rummet satt jag och kollade på VEM ÄR SMARTARE ÄN EN 5:E KLASSARE det var jätteroligt. Sen gick vi och la oss för att vi skulle orka gå upp på morgonen.
På morgonen så startade jag Lagtävlans Programmet men mamma och jag trodde att det var mästerskapsprogrammet som var först så jag var tvungen att lära om mig programmet och tänka om men det var ingen fara. Men det gick bra jag gjorde iordning ponnyn och red fram han var mjuk och fin. Dock red jag fel "jag skyller det på mamma ;) "
Vi gick och åt lunch i mellan klasserna och jag älskar tävlingar med bra mat( för det är inte förän typ iår som jag har börja äta frukost på morgonen när jag tävlar ) eftersom man ska kunna prestera bra kan man inte äta en toast och tro att man ska överleva för det går inte ! När man idrottar på hög nivå måste man äta bra !!! Högbo har mycket bra mat med sallad o så..

Andra klassen och jag satsade på att visa skillnader mellan de olika samlingsgraderna och så. Och det visade sig att det var så man skulle rida! Jag fick 61% Nästan 62 % och det var extra hög bedömning eftersom det var GLOBENKVAL :) Så jag är jättenöjd med helgen och så sattsar vi mot nästa tävlig som är GRUMS 
Mina mål på tävlingen i Grums är att ; Ha roligt ! ANDAS Inte rida fel ;)
Min dator blev konstig  när jag skrev det här men jag orkar inte fixa det ;) 
Kramiz Malin

Presentation


Jag heter Malin Grothérus och jag har en ponny som heter Bagheera :D Jag och Bagheera tävlar i dressyr.Vårt mål är kval till SM och i bloggen kan ni läsa om hur det går för oss :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om bloggen??
 Rolig !
 Dålig uppdatering!
 Bra !
 Helt OK
 Första gången jag är inne :)
 Dålig uppdatering men bra !
 Tråkig!
 Jättebra!
 Vet inte
 ;)
 :(

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards