malinobagheera

Alla inlägg den 6 maj 2012

Av Malin Grotherus - 6 maj 2012 12:14

Hej förlåt för att jag är tråkig och alssrig skriver men det ska jag försöka fixa nu :) 


Tävlingen i Eskilstuna gick inte så jättebra baggen va stel i galoppen. Jag blev lite sur/ledsen på honom för att höll på så. Men nu när jag var på senaste Nina träningen som var i fredags då kollade nina igenom filmerna från E-tuna och hon sa att traven var det bästa hon hade sätt mig rida på tävling. Men att han inte als var igenom i galoppen. Hon sa att jag skulle räkana ut % av trav och skritt programmet.. I första programmet hade jag då fått 64.4% vilket är stor skillnad från 59.6& 


På träningen höll vi bara på med lösgörande och mycket sånt för att få honom mjuk i sidan. Han var lite stutsig och höll på. Men efter ett tag belv det lite bättre. 

När jag red igår känndes det riktigt bra ! Och han gick nog det bästa han någonsin gått hemma :) Duktig kille   Det viktigaste just nu är att han går framför skänkeln och att han är mjuk i sidorna specielt i galoppen . Så kommer det nog att gå lite bättre i Segersta hoppas det ialla fall :) Va precis i på tdb och jag såg att segerstas tävling är ute så  vi hoppas på bra väder 

Nu ska jag göra mig i ordning för vi ska åka och fira mammas kusin :)



Presentation


Jag heter Malin Grothérus och jag har en ponny som heter Bagheera :D Jag och Bagheera tävlar i dressyr.Vårt mål är kval till SM och i bloggen kan ni läsa om hur det går för oss :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om bloggen??
 Rolig !
 Dålig uppdatering!
 Bra !
 Helt OK
 Första gången jag är inne :)
 Dålig uppdatering men bra !
 Tråkig!
 Jättebra!
 Vet inte
 ;)
 :(

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards