malinobagheera

Alla inlägg den 5 november 2012

Av Malin Grotherus - 5 november 2012 21:21

När jag kom till stallet började jag med att frissa ponnyn lite klippa manen och lite på benen...efter det borstade jag och la på reflex täcket och satte på benskydd. När jag hade gjort det så tog jag ut ponnyn på en skritt tur i en av hagarna utanför stallet. Det var jättemysigt!!! Baggen tyckte att det var lite konstigt då ländtäcket blåste upp sig när vi skrittade men annas var han pigg och glad     

Av Malin Grotherus - 5 november 2012 16:27

Igår red jag Baggen i ridhuset. Ibörjan var han lite seg och ville inte riktigt sätta undersig. Tillsl ut    gav jag upp att försöka "jaga" runt honom. Så jag tog spöet i handen och sen gick han bara finare och finare.. I traven så hade han bakbenen och en himla energi och han flöt i skolorn... I galoppen blev han jättefin och tog i och fick under bakbenen... Så himla roligt och rida honom när han blir så fiin   

 

 Just nu håller jag på och lägger in glosor kom hem från skolan för en liten stund sedan...ganska skön första dag efter lovet. Tex. så tyckte våran tyska lärare att vi såg så trötta ut att vi skulle kolla vår tyska film med svensk text pluss att hon hade laggt in film "eftersom det var den första lektionen efter lovet"  Så helt ok dag !  


Ska rida för Maria Hall imorgon så jag tror att det blir lite skritt på utebanan eller lite massage och solarie...vi får se. Kanske ska passa på att rida barbacka nu när jag har chansen   

 

 

Någon som fångade min vackra avsittning i Gymkanan   

 

Baggen slår knut på sin blöta svans   

 

Kram på er 

Malin

 

Presentation


Jag heter Malin Grothérus och jag har en ponny som heter Bagheera :D Jag och Bagheera tävlar i dressyr.Vårt mål är kval till SM och i bloggen kan ni läsa om hur det går för oss :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om bloggen??
 Rolig !
 Dålig uppdatering!
 Bra !
 Helt OK
 Första gången jag är inne :)
 Dålig uppdatering men bra !
 Tråkig!
 Jättebra!
 Vet inte
 ;)
 :(

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards