malinobagheera

Alla inlägg den 7 mars 2012

Av Malin Grotherus - 7 mars 2012 23:00

Hej ! Förlåt för den förskräckligt dåliga uppdateringen, jag skyller allt på skolan och min lata sida ;)


I tisdags var det träning på Nåntuna och jag måste säga att det gick mycket bra. Baggen gick i en fin stadig form och vi övade på osynliga hjälper och lite fin lir. Dock var det enligt mig lite segt men jag tror att det bara var inbillning.. 

Jag red programdelar och testade lite. Bollade lite frågor med Nina var han lagom i formen, han känndes bra i öppnan och så vidare. Det var jätteroligt ! 


Onsdag, idag. 

När vi kom ut i stallet idag så när jag tog ut baggen och visiterade. Så såg jag att han hade fått ett litet sår på benet. Men det var inte svullet och inget bara ett litet sår.. Men försäkerhetsskull så tog vi honom på linan i ridhuset och han var inte halt.


Jag har inte longerat baggen så mycket och när jag har gjort det har han ofta haft någon inspännig. Idag hade jag inte det och han var väldigt pigg så ibland lyssnade han inte när jag försökte få honom att skritta.. Han fick gå en kort stund i linan i skritt och trav... 


När jag hade linat klart gick vi in i stallet och borstade läänge på Bagge. Han tycker att det är jätteskönt nu när han fäller.. :) När jag hade ställt in Baggen i boxen så hade mamma börjat mocka åt Allegro. Vi mockar och borstar på honom på Onsdagar, och hans husse och matte Baggen på Torsdagarna.. Medans mamma mockade så borstade jag på honom men det var lite  svårt att nå ända upp på ryggen då han är runt 170cm imh. Allegro brukar vara lite tiggig(nafsig) och bita i grimmskaftet. Men idag var han jättelugn och gosig :) 


Hoppas att ni har det bra tills nästa gg :)

Malin O Bagheera

Presentation


Jag heter Malin Grothérus och jag har en ponny som heter Bagheera :D Jag och Bagheera tävlar i dressyr.Vårt mål är kval till SM och i bloggen kan ni läsa om hur det går för oss :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om bloggen??
 Rolig !
 Dålig uppdatering!
 Bra !
 Helt OK
 Första gången jag är inne :)
 Dålig uppdatering men bra !
 Tråkig!
 Jättebra!
 Vet inte
 ;)
 :(

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards