malinobagheera

Direktlänk till inlägg 18 november 2012

Svar på tal ;) Tips till dig som är osäker på gymnasieval + mitt tänk i mitt val..

Av Malin Grotherus - 18 november 2012 22:51

Ska svara på en fråga som jag har fått, jag ÄLSKAR att få frågor :

 

Hej, fin blogg!
Vart har du tänkt gå på gymnasiet och vilket? Skule vara roligt om du kunde skriva lite om det i ett inlägg :)



Tack :) Jätterloigt att du ställer frågan så jag ska skriva ett inlägg om hur jag tänker om gymnasie valet..

Jag har kollat runt lite på alla möjliga ställen men nu har jag helt fasnat för Celsius skolan..Det har ELIT program som jag skulle vilja gå.'


1. Jag älskar ämnet idrott.. Det är ett av mina klara favorit ämnen spc Orgentering!

 

2. Man kan välja ELIT ridning.. :)

 

3.Man går Eliten pluss ett program (i mitt fall tror jag att det blir Natur)

 

4. Man har altså tid att utöva sin idrott så att man kan bli bättre samtidigt som man läser ett program.

 

5. Man kan plugga på distans om det skulle behövas. Om man ska på tävling elr så.. De beviljar att sportslig ledighet..

 

6.Jag har pratat med en tjej som går där som säger att hon tycker att det JÄTTEBRA!

 

7. Jag vill inte gå naturbruk eller hästskötare för jag vill kunna plugga vidare på Universitetet eller Högskola om jag vill och känner för det !!

 

Min tips till dig som är osäker i ditt val:

1. Man ska välja något som man tycker är roligt. För om man tycker att något är roligt så lättare att hitta insperation till att göra läxor osv. Och man ska ju läsa det i 3 år så det är lika bra att välja något som verkar roligt..

 

2.Prata med äldre kompisar, syskon, bekanta eller en syv.. (Syv funkat inte alltid ibland måste man tänka själv)

 

3. Inte  tro på allt som sägs på tex. Gymnasie mässan... Jag mena såklart att alla säger att deras skola är bäst och har bra mat, lokaler lärare. Och det mest använda mening på mässan tror jag var " ***andan är ett välkänt uttryck i Uppsala.."

 

Hoppas att det var ngt svar på din fråga 

Kram Malin 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Grotherus - 19 januari 2013 15:49

Bytt bloggplats och ska kolla om jag gillar den bättre har hört att den är jättebra ! Hoppas att ni kollar in den www.nattstad.se/malinobagheera  KRAM MALIN  ...

Av Malin Grotherus - 19 januari 2013 13:52

 " Kod för att importera min blogg till Nattstad:8603438224 " ...

Av Malin Grotherus - 18 januari 2013 09:20

Förlåt för min halvdöda blogg ska försöka flytta den till Nattstad så ska jag försöka få lite ordning på torpet ;)...

Av Malin Grotherus - 14 januari 2013 23:49

Har haft en trevlig första PRAO dag hos Maria ska bli roligt att komma dit på Onsdag ... Maria tyckte inte att det var ngn stor idé att jag kommer imorgon för då blir jag hundvakt när hon ska åka frisören och så ska det bli kalt och snöa den lilla st...

Av Malin Grotherus - 13 januari 2013 16:45

Har varit och kollat på när min lillebror var och spelade match i Hallstavik! Det var lite nervit i början ( första halvlek) då de blev lite "onödiga" mål !  Men i andra och trejde perioden fick de bättre spel och mer kontroll över spelet. Det är rol...

Presentation


Jag heter Malin Grothérus och jag har en ponny som heter Bagheera :D Jag och Bagheera tävlar i dressyr.Vårt mål är kval till SM och i bloggen kan ni läsa om hur det går för oss :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om bloggen??
 Rolig !
 Dålig uppdatering!
 Bra !
 Helt OK
 Första gången jag är inne :)
 Dålig uppdatering men bra !
 Tråkig!
 Jättebra!
 Vet inte
 ;)
 :(

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards