malinobagheera

Direktlänk till inlägg 21 november 2012

Gymnasiet och Plugg

Av Malin Grotherus - 21 november 2012 23:13

Hej har varit och kollat på Celsius gymnasiet här i U-a.. Det började med att vi fick en guide som visade oss runt i skolan .. Jättefina lokaler och spe. biblioteket, matan bilden...hela skolan var super mysig.. Efter rundturen fick vi prata lite med några som går NIU utbildningen de berättade mycket positiva grejer men oxå att det är lite hemstudier men att man klara det om man bara vill.. Samt att man bara har 4 lektioner per dag och att man de börjar rätt sent typ vid 11...

Efterdet träffade jag Matilda och pratade lite om hur hon hinner med och hur man kan välja om man känner att man inte klarar alla NO ömnen till 2:året o hur hon tänker osv.. Det är skönt att kunna prata med Matilda då hon är vääääldigt snäll och verkligen berättar hur det är ! 

Sen gick vi på en föreläsning i deras Aula och det var inte så mycket nytt. Mest saker jag visste men det kan vara bra att veta.. När vi hade gjort det så sa Matilda att jag skulle gå till NA klassrummen för hon skulle stå där och prata.. Så medan mamma och pappa pratade med lite lärare pratade jag och Matild om lite allt från himmel till jord....Sen hamnade vi på en ny föreläsning som var lite lätt stel... De hade en lärare som ställde frågor till lite NO elever och det var lite stelt ett tag... Men efter en stund blev det bättre... 


Aja nu ska jag gå och borsta tänderna sen blir det lite läsning innan en lugn dag imorgon med : På första lektionen ska vi se 7:ornas lilla föreställning på andra ska vi på studiebesök och den 3:e ska jag sitta som ljudtekniker :)


Kramar Malin <333

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Grotherus - 19 januari 2013 15:49

Bytt bloggplats och ska kolla om jag gillar den bättre har hört att den är jättebra ! Hoppas att ni kollar in den www.nattstad.se/malinobagheera  KRAM MALIN  ...

Av Malin Grotherus - 19 januari 2013 13:52

 " Kod för att importera min blogg till Nattstad:8603438224 " ...

Av Malin Grotherus - 18 januari 2013 09:20

Förlåt för min halvdöda blogg ska försöka flytta den till Nattstad så ska jag försöka få lite ordning på torpet ;)...

Av Malin Grotherus - 14 januari 2013 23:49

Har haft en trevlig första PRAO dag hos Maria ska bli roligt att komma dit på Onsdag ... Maria tyckte inte att det var ngn stor idé att jag kommer imorgon för då blir jag hundvakt när hon ska åka frisören och så ska det bli kalt och snöa den lilla st...

Av Malin Grotherus - 13 januari 2013 16:45

Har varit och kollat på när min lillebror var och spelade match i Hallstavik! Det var lite nervit i början ( första halvlek) då de blev lite "onödiga" mål !  Men i andra och trejde perioden fick de bättre spel och mer kontroll över spelet. Det är rol...

Presentation


Jag heter Malin Grothérus och jag har en ponny som heter Bagheera :D Jag och Bagheera tävlar i dressyr.Vårt mål är kval till SM och i bloggen kan ni läsa om hur det går för oss :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om bloggen??
 Rolig !
 Dålig uppdatering!
 Bra !
 Helt OK
 Första gången jag är inne :)
 Dålig uppdatering men bra !
 Tråkig!
 Jättebra!
 Vet inte
 ;)
 :(

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards