malinobagheera

Alla inlägg den 20 januari 2012

Av Malin Grotherus - 20 januari 2012 22:47

Hejsan !

Det blev träning för Maria Hall. Jag tränade tillsammans med en tjej som heter Melina och hennes ponny Domino. Vi tränade lite olika saker. Nina träning på söndag på Nåntuna LÄÄÄÄGTAR!!!!!!!!!!!!!!!!!

1. Åttvolt i trav (den svarta)

Åttvolt i galopp med enkelt byte (den blåa)

 

2.Den blåa pilen är start den röda är mål,de svarta strecken är bommar och runda grejerna är konor.De blåa är trav och de gröna halt.

Man travar mot bommen antingen gör man före eller efter bommen mycket bra kontroll banna för en ponny/häst som är pigg på hinder bommar (kontroll övning)

 

3..Den blåa pilen är start den röda är mål,de svarta strecken är bommar och runda grejerna är konor.De röda är galopp och de gröna halt. Samma övning som åvan fast i galopp..(övningarna är bra lydnad inte bara för hopp hästar utan för dressyr hästar med!!!)

 

Kramiz Malin (Ska försöka ta lite roliga bilder i helgen!! Behöövs lite frächa bilder eller hur!!)

Av Malin Grotherus - 20 januari 2012 12:34

Längtar till ikväll då jag kanske ska trana för Maria H..Om inte så längtar jag för att jag inte har träffat Baggen på två dagar..för vi åkte inte ut igår hoppträningarna har börja så han får vila på torsdagar eftersom vi inte är med på hoppträningar..Nu börjar viska lagga jet mobilen

Presentation


Jag heter Malin Grothérus och jag har en ponny som heter Bagheera :D Jag och Bagheera tävlar i dressyr.Vårt mål är kval till SM och i bloggen kan ni läsa om hur det går för oss :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om bloggen??
 Rolig !
 Dålig uppdatering!
 Bra !
 Helt OK
 Första gången jag är inne :)
 Dålig uppdatering men bra !
 Tråkig!
 Jättebra!
 Vet inte
 ;)
 :(

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards