malinobagheera

Alla inlägg den 14 december 2012

Av Malin Grotherus - 14 december 2012 16:27

Ska rida för henne imorgon så jag ska jogga baggen lite vet inte om det blir ute eller inne ska prata med mamma och se vad hon tycker. Eftersom han ska gå för henne både lördag och söndag om det inte slår till och bli jääääätekalt för då ska man inte träna !


Tycker inte att man ska träna när det är för kallt för att :


  • Det är varken bra för dig eller hästen att dra i sig kall-luft och det gör man ju när man tränar man måste andas "häftigare" när man anstränger sig ! 
  • Hästen blir svettig och sen kanske man inte lägger på täcke tillräkligt snabbt så att den blir kall!
  • Det är inte bra för att ni  vet själva när man går ute ibland när det är riktigt kallt att det gör ont i lederna när man går!
  • Det brukar inte bli vettig ridning för man fryser om tår och fingrar och då blir man stel och presterat inte sitt bästa ! 

snälla tänk er för när ni tränar och ta inte det hårdaste passet på veckan när det är -25 grader det blir oftast inte bra då !!!

Kram och ha det bra !

Malin

Presentation


Jag heter Malin Grothérus och jag har en ponny som heter Bagheera :D Jag och Bagheera tävlar i dressyr.Vårt mål är kval till SM och i bloggen kan ni läsa om hur det går för oss :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om bloggen??
 Rolig !
 Dålig uppdatering!
 Bra !
 Helt OK
 Första gången jag är inne :)
 Dålig uppdatering men bra !
 Tråkig!
 Jättebra!
 Vet inte
 ;)
 :(

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards