malinobagheera

Alla inlägg den 16 december 2012

Av Malin Grotherus - 16 december 2012 22:48

Har fått en fråga från en tjej som heter Emma och såhär skriver hon 

Nya kommentarer

Ingen bild

Emma

Lördag 15 dec 12:14

Varför ska du rida för henne? Skriv gärna på bloggen hur hon var att träna för :)



Jo Emma jag red för henne för att jag har varit funktionär på våra hemma tävligar och om man var det skulle man få träna för Eva-Karin Ocskarsson (Dressyr) eller Ann-Sofie Oscarsson Munck (Hoppning) och eftersom jag är dressyr-ryttare så valde jag Eva-Karin.


 

Sen fick vi se en clinic där de tog upp likheter och olikheter i träning för hopp och dressyr häst ! Den var jättebra och man fick en bra inblick i den andra grenen men man lärde sig såklart något nytt om sin egen gren!

 

 

Eva-Karin är enligt mig en jättebra tränar som är mycket noggrann med grunderna, vilket är bra ! 

Hon passar mig bra då hon ger mycket med kommentaer positiva och konstruktiva bra mix och jag tyckte att det var mkt bra att hon sa känn nu eller försök komma ihåg den kännslan ! För att jag ska känna förhoppnings vis komma ihåg och kunna rida lika igen ...

 

Hon vill att vi rider mjukt och har lätta hjälper och vill att vi ska ta hand om våra egna problem innan vi gåår på hästens problem tex om jag sitter snett är det väl inte så konstigt att hästen inte kanske fattar vad jag vill !!1

 

Ska försöka lägga upp en lite bit från någon av träningarna  så ni får se hur duktig och fin min lilla Bagge blev!! 

När jag red idag hade han jättebra med energi och jag blev glad över att vi verkeligen började där vi slutade igår !! 

 

Ska skriva lite mer utförligt imorgon när jag är lite piggare !! Nu ska jag ta och sova 

Världens underbaraste har visat framhovarna nu när det gällde och så får vi hoppas att han gör det lika bra när det VERKLIGEN GÄLLER !!!

KRAM MALIN 

 

 

Presentation


Jag heter Malin Grothérus och jag har en ponny som heter Bagheera :D Jag och Bagheera tävlar i dressyr.Vårt mål är kval till SM och i bloggen kan ni läsa om hur det går för oss :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om bloggen??
 Rolig !
 Dålig uppdatering!
 Bra !
 Helt OK
 Första gången jag är inne :)
 Dålig uppdatering men bra !
 Tråkig!
 Jättebra!
 Vet inte
 ;)
 :(

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards